CRIC-CRAC LLENGUA
La Llengua activa per crear un aprenentatge vivencial i sginificatiu
Una manera sorprenent i significativa de descobrir la llengua
Amb Cric-Crac Llengua crearàs un ambient lector i lingüístic a l'aula amb la participació de tots els nens i nenes.
Els infants comparteixen el coneixement i, entre tots, van descobrint i construint els aprenentatges sobre el que ja saben.
Les orientacions didàctiques de la guia proposen que el mestre o la mestra creï situacions que sorprenguin els infants, sovint mitjançant el personatge, i que acabin amb activitats relacionades amb la comunicació i el llenguatge.
Ens basem en una observació sistemàtica de com aprenen els infants, en el disseny de situacions d'ensenyament-aprenenentatge i proposem orientacions didàctiques a fi que es pugui fer una observació sistemàtica de l'aprenentatge de cada un dels infants.
Els jocs i activitats amb materials manipulables fan èmfasi en la recerca de significat, per tal que l'infant interioritzi millor els aprenentatges.
Es proposa un procés d'ensenyament-aprenenetatge de la lectura de manera global, feta intuïtivament. Així, des del punt de vista de l'infant, la lectura dona un sentit a les paraules, l'ajuda a parlar i també en el treball auditiu, verbal, visual, gràfic i escrit, amb l'objectiu que ampliï els coneixements previs de manera global.
Es proposa crear un ambient lector i d'ús de la llengua oral i escrita a l'aula. D'aquesta manera, s'aconsegueix crear situacions comunicatives, desenvolupar les habilitats de codificar i descodificar paraules i de comprensió lectora i treballar l'autonomia, respectant el nivell de cada infant.
El fil conductor
Cric-Crac Llengua té un fil conductor relacionat amb el treball de la llengua que fa significatiu el treball a l'aula. Es tracta d'un personatge que fa la funció de mascota i que és qui provoca situacions d'aprenentatge relacionades amb els blocs de la comunicació (parlar, escoltar, llegir i esriure).
Si els vols conèixer millor mira els contes!
En Piula és un drac entremaliat però molt entranyable. Viu al forat de fum, en un bosc prop d'una granja. De vegades va pel bosc fent el fatxenda i, un dia, fer una entremaliadura a la granja i va acabar remullat. De fet, és tan entremaliat que els animals fan un assemblea per aturar les seves entremaliadures...
La Nora és una fada d'aigua. Té ales, una vareta màgica i es vesteix amb elements de la natura. La Nora va néixer a sota l'arc de Sant Martí i va haver de decidir el color de les seves ales. És una fada bona i li agrada molt la natura. Un dia va despertar els animals que hivernen i, un altre dia, va intentar ajudar un bernat pescaire a volar.
Malauradament en algunes zones la població de pardals està desapareixent però encara n'hi ha a les nostres ciutats i pobles. Un d'ells és en Morris, un pardal que viu en un entorn urbà i ajuda tothom: un ibis que s'ha perdut, una sargantana que vol viure una aventura dalt dels núvols, la llavor d'un arbre de l'alegria...
Materials Cric-Crac Llengua
Material de l'alumne:
• Quaderns trimestrals (dos quaderns a 3 anys), amb encunyats i adhesius
• Llibre de lectures L'Alegria de llegir, a 4 i 5 anys
• Quadern d'autoavaluació M'agrada aprendre
Material del mestre:
• Guia didàctica amb les orientacions per treballar amb el projecte, la descripció de les sessions, les indicacions sobre els materials a emprar, els objectius, les capacitats i les intel·ligències múltiples que es treballen, els recursos digitals per a les sessions o per ampliar....
Material d'aula:
• La casa curiosa: et permetrà treballar les lletres i els sons de manera multisensorial i experiencial
• Llibres de gran format: reculls de textos i contes per fer lectura compartida
• Personatges per penjar i fer un racó des d’on provocar les sorpreses que inicien les sessions
I a més, un complet entorn digital per al mestre i les famílies on podràs trobar multitud de recursos!
Entorn digital
El projecte Cric-Crac t'ofereix la possibilitat de treballar amb tots els materials en format digital. De la mateixa manera, et proposa jocs d'activació que ajudaran els infants en el procés d'aprenentatge de l'escriptura i que pots dur a terme durant el bon dia o just abans de treballar una sessió. Cada dia en pots fer un de diferent: Practiquem llegua, Descobrim les paraules, Què soc, Inventem històries...
També hi trobaràs tots els recursos didàctics, models de textos, plantilles descarregables i activitats interactives per dur a terme les sessions.
A més, l'entorn digital et permet pujar els teus recursos i compartir-los amb les famílies fent un diari de classe.
Entra a la plataforma demo i descobreix-ho!
Només t'hi has de registrar.